Brood, een gezonde lunch-keuze? | Breakpoint by G&V

breakpoint-comines

20/10/2021

Maak je broodlunch extra smart

Houd-rekening met 3 zaken

Uit mijn laatste blog bleek dat brood perfect past in een gezonde levensstijl. Het ligt hem vooral bij het vinden van een goede balans maar ook bij hoe slim je je broodlunch maakt ... mijn tip; houd rekening met deze 3 zaken.

 

Het soort brood

Vervang die geliefde witte boterham eens door de volkoren of bruine variant, ze bevatten meer essentiële voedingsstoffen dan wit brood. Een andere tip, hoe zwaarder het brood, hoe vullender het is. Ga dus niet altijd uit van de grootte maar van het gewicht.

Vb. Onze rustieke pistolet, heeft een gewicht van 110 gram waardoor deze zeer vullend is.

 

Het soort Beleg

Geef ook de nodige aandacht aan je Beleg: We gaan gewoonlijk voor klassiek broodbeleg wat niet altijd de gezondste keuzes is . Kies voor zo’n puur mogelijk beleg (mozzarella, gerookte zalm, kip …) . Wissel ook eens af met plantaardige varianten zoals fruit (banaan), hummus, ...

 

Extra groenten

Werk je broodjes af met groenten : rauw of gegrild, ze zorgen bovendien voor extra smaak. En wil je het nog wat groener? Vul dan je lunch aan met een grote kom soep of extra snackgroenten.

 

 

 

Mijn favoriet? Een rustieke pistolet met Oud Brugge en mosterd!

 

“Happiness is the smell of freshly baked bread!”

 

Enjoy your lunch,

 

Colette

xxx

 

Deel dit bericht